تبلیغات
گزیده اخبار علمی - مجله علمی - کاهش چربی خون با چند توصیه
گزیده اخبار علمی - مجله علمی
در راستای بالا بردن سطح علمی مطالب جالب علمی و روز دنیا را برای شما ارایه می دهیم

مرتبه
تاریخ : جمعه 3 شهریور 1391
اختلالات چربی اغلب در افراد چاق و با سابقه بیماری دیابت در خانواده همراه است اما در برخی افراد لاغر نیز به دلیل سابقه خانوادگی اختلالات چربی دیده می‌شود
دکتر سید مؤید علویان، فوق‌تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با سلامتیران گفت: افزایش چربی‌های خون (کلسترول و تری‌گلیسیرید) می‌تواند منجر به کبد چرب شود. دکتر علویان با بیان اینکه اختلالات چربی اغلب در افراد چاق و با سابقه بیماری دیابت در خانواده همراه است، توضیح داد: اما در برخی افراد لاغر نیز به دلیل سابقه خانوادگی اختلالات چربی دیده می‌شود. دکتر علویان جهت کاهش چربی خون رعایت 7 توصیه را ضروری دانست

1-کاهش مصرف چربی اشباع‌شده در غذای مصرفی باید محصولات لبنی پرچرب، کره، پنیر، بستنی، سوسیس و گوشت‌های چرب را حذف کرده و به جای آنها از محصولات لبنی کم‌چرب و گوشت بدون چربی استفاده کرد.

2- زدودن کالری‌های اضافیچاقی منجر به افزایش چربی‌های مضر در کبد می‌شود. کاهش وزن باعث مهار آن می‌شود. راه‌حل‌های عملی کاهش کالری عبارتند از: به نصف رساندن میزان غذای سرو شده در رستوران‌، حذف کردن نان، چیپس و سایر مخلفات همراه وعده‌غذایی، حذف وعده‌های به اصطلاح ته‌بندی.

3- افزایش مصرف فیبرهای غذاییمصرف فیبرهای غذایی مانند سبوس گندم، آب‌گریپ‌فروت و پسیلیوم و سبزیجات می‌تواند چربی‌های خون را کاهش دهد و مصرف آنها همراه با غذا مفید است.

4- حذف کامل مصرف الکل

5- قطع استعمال دخانیاتمصرف سیگار علاوه بر افزایش چربی‌های مضر (LDL) به کاهش چربی‌های مفید (HDL) منجر شده و خطر سکته‌ قلبی و کبد چرب را افزایش می‌دهد.

6- وجود برنامه منظم ورزشییک برنامه ورزشی منظم موجب افزایش جذب چربی‌ها توسط عضلات فعال‌ شده و منجر به کاهش آنها در خون می‌شود.

7-مصرف بیشتر ماهی سفیدافزایش اسیدهای چرب امگا3 می‌تواند اثرات مفید خود را در کاهش چربی‌های خون اعمال کند.


طبقه بندی: تغذیه، 
برچسب ها: کاهش چربی خون، چربی خون، اختلالات چربی، افراد چاق، کاهش کالری،
ارسال توسط پیمان کوره پز
آخرین مطالب

قالب وبلاگ