تبلیغات
گزیده اخبار علمی - مجله علمی - غذاهای چربی سوز را بهتر بشناسید
گزیده اخبار علمی - مجله علمی
در راستای بالا بردن سطح علمی مطالب جالب علمی و روز دنیا را برای شما ارایه می دهیم

مرتبه
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
اگرچه با معجزه نمی توان وزن کم کرد اما با مصرف چند نوع غذا می توان به طور طبیعی سوزاندن چربی در بدن را افزایش داد.

در این مطلب از نیوزویک به این مواد غذایی چربی سوز اشاره خواهیم کرد.

۱ - کلسیم: کلسیم موجود در شیر و ماست کم چرب و پنیر برای بدن بسیار مفید است. بررسی ۹۰ مطالعه تحقیقاتی نشان داده که ارتباط مستقیمی بین مصرف فراوان کلسیم و سوخت چربی وجود دارد.۲

- فیبر: به جای برنج سفید از خوردن جو لذت ببرید تا چربی های خطرناک دور شکم آب شود.

۳ - کتکینز (Catechins): این ماده سوخت و ساز چربی بدن و سرعت سوزاندن چربی توسط کبد را نیز افزایش می دهد. برای بهره مندی از فواید این ماده روزی ۴ تا ۶ لیوان چای سبز بخورید و حداقل هفته ای ۱۸۰ دقیقه ورزش انجام دهید.

4 - پروتئین: پروتئین موجود در مواد غذایی مانند تخم مرغ از راه های متعددی به کاهش وزن کمک می کند. بدن برای شکستن مواد غذایی حاوی پروتئین به سوزاندن انرژی (یعنی کالری) بیشتری نیاز دارد تا مواد غذایی دیگر. پروتئین کمک می کند تا هنگام کاهش وزن توده عضلات حفظ شود. از آن جایی که عضلات کالری بیشتری به نسبت چربی می سوزاند لازم است تا حتی الامکان عضلات خود را حفظ کنید. به گفته متخصصان تغذیه مصرف پروتئین نسبت به کربوهیدرات، در کاهش گرسنگی موثرتر است.

۵ - چربی های مفید: بررسی های متعدد نشان داده که افزودن مقدار مناسب دانه های روغنی مانند گردو و بادام در رژیم غذایی خود برای سوزاندن چربی دور کمر مفید است. فیبر، پروتئین و چربی خوب موجود در این مغزها حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. گردو منبع خوب امگا۳ است و کلسیم موجود در بادام برای ساخت استخوان مفید است

6- امگا۳ : شاید خوردن چربی برای فردی که قصد کاهش وزن دارد فکر عجیبی به نظر بیاید. اما دریافت اسید چرب امگا۳ از ماهی های چرب مانند ماهی آزاد بسیار توصیه می شود. اگرچه مکانیزم دقیق آن مشخص نیست اما اسید چرب امگا۳ توده چربی موجود در بدن را کاهش می دهد. بررسی های دیگر نشان داده که اسید چرب امگا۳ کمتر احساس گرسنگی ایجاد می کند و صرف یک وعده غذایی حاوی ماهی چرب تا مدت ۲ ساعت فرد را سیر نگه می دارد. مصرف حداقل ۲ بار در هفته ماهی های چرب مانند ماکرو، تن ماهی و شاه ماهی توصیه می شود.

۷ - فلاووانوید (Flavonoids): سیب، گلابی و فلفل دلمه چه وجه مشترکی با هم دارند؟ همه آن ها فلاووانوید نوعی ماده طبیعی موجود در غذاهای گیاهی دارند که خاصیت سوزاندن چربی دارد. مطالعه ای که روی داوطلبان زن انجام گرفته نشان داده، زنانی که طی مدت ۱۴ سال فلاووانویدز بیشتری مصرف کردند به طور چشمگیری شاخص توده بدنی کمتری طی ۱۴ سال اضافه کردند.

۸ - لیگنانز (Lignans): دانه های کتان حاوی ترکیبی به نام لیگنانز هستند که در کاهش وزن نقش مهمی ایفا می کنند. محققان انگلیسی مصرف لیگنانز توسط زنان یائسه را با چربی و توده بدنی کمتر مرتبط می دانند. روزی یک قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را به ماست، سالاد و... اضافه کنید.

۹ - اسید: تحقیقات نشان داده که سرکه، ژن های تولیدکننده آنزیم های فعال در سوزاندن چربی بدن را فعال می کند. روزی یک قاشق غذاخوری سرکه می تواند به سوزاندن چربی کمک کند





طبقه بندی: تغذیه، 
برچسب ها: غذاهای چربی سوز، کم کردن چربی، کاهش وزن، رژیم، رژیم غذایی،
ارسال توسط پیمان کوره پز
آخرین مطالب

VPN setup

قالب وبلاگ

دانلود رایگان